אילוף כלבים לצרכים- איך עושים את זה נכון?

אין התרגשות גדולה יותר מלחצות את סף הדלת של ביתכם עם חבר פרוותי חדש. למרות זאת, כלבים – ובמיוחד גורים – מצריכים אילוף נכון ויסודי כדי שנוכל להעניק להם את החיים הטובים והאיכותיים שמגיעים להם. חלק משמעותי מאילוף זה הוא אילוף כלבים לצרכים, אשר ילמד אותם היכן מותר והיכן אסור לעשות את צרכיהם. אם הגור החדש שלכם כבר איתכם בבית, יכול להיות שאתם כבר מוקפים בשלוליות ובמפגעים, ואתם נואשים לפתרון. אז איך עושים את זה נכון?

איך מתבצע אילוף כלבים לצרכים?

חינוך כלב לצרכים מתבסס על עקרון פשוט: ללמד את הכלב מהם המקומות שנחשבים כ"שירותים", ומהם המקומות שבהם לא עושים צרכים. כמובן שחלק מתהליך זה הוא גם ללמד את הכלב להתאפק ולא לעשות את צרכיו מתי שרק מתחשק לו. זהו תהליך שיכול להימשך זמן מה, אפילו מספר חודשים.

אם אתם חוששים מתחילת התהליך, הנה כמה טיפים שחשוב להכיר:

  • קחו את כלבכם לטיולים מרובים – העדיפות היא בערך כל שעתיים. אלו יגבירו את הסיכוי שכלבכם יעשה את צרכיו בחוץ.
  • הכלב עשה בחוץ? מצוין! חזקו את ההתנהגות החיובית הזו בעזרת חטיפים, התלהבות וליטופים.
  • אם הגור שלכם טעה ועשה את צרכיו בבית, נקו את המקום במהרה כדי שריח השתן לא יתקבע. אם לא תקפידו על כך, הגור יריח את צרכיו באותה נקודה ויחזור לבקר אותה בעתיד כמקום לעשות בו צרכים.

ומצד שני, הנה כמה טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן:

  • קרתה תאונה, והכלב עשה את צרכיו בבית? אין לצעוק, להפחיד או להעניש את הכלב בשום צורה שהיא! מעבר לכך שהעניין אכזרי ולא נחוץ, הכלב עלול להתחיל לפחד לעשות את צרכיו לידכם באופן כללי – גם בטיול. ותרו על הכעס, ונסו להתאזר בסבלנות.
  • למרות שמומלץ לנקות את מקום התאונה כדי שריח השתן לא יתקבע באזור, כדאי לא לעשות זאת באמצעות אקונומיקה. הסיבה לכך היא שעבור חלק מהכלבים, חומר ניקוי זה עלול להריח מעט כמו שתן – מה שישיג את התוצאה ההפוכה. נסו לנקות את השלולית בעזרת חומץ במקום, או מים עם אבקת כביסה להשגת ריח נעים יותר.
  • למרות שכדאי להתחיל חינוך כלב לצרכים בשלב מוקדם, חשוב לוודא קודם לכן שהגור שלכם מחוסן. גורי כלבים צריכים לקבל שלושה חיסונים הנקראים "משושה" לפני שהם יכולים לצאת לרחוב ולטייל, אחרת הם יחשפו לחיידקים ומזיקים שעלולים לסכן אותם. אל תוציאו את הכלב לטיול לפני שהוא מחוסן לחלוטין.

אילוף כלבים לצרכים

 

חינוך כלב לצרכים הוא תהליך ארוך שיכול להיות מייגע, אבל אתם לא חייבים לעבור אותו לבד. אתם יכולים להיעזר במאלף כלבים, שיעזור לכם ולכלב ללמוד בצורה היסודית והנכונה ביותר. חינוך כלב לצרכים בעזרת מאלף יאפשר לכם להיות רגועים ולדעת שהכלב שלכם נמצא בידיים טובות ומנוסות, וכמובן, תוכלו להיפרד לשלום מתאונות צרכים ומשלוליות בבית.

מחפשים מאלפי כלבים מקצועיים ומנוסים? הכירו את בובה של כלב, מאלפי כלבים בעל ניסיון של כעשר שנים, אשר עוסקים בתחום אילוף כלבים, שיקום בעיות התנהגות ואפילו טיפוח כלבים. אנו מציעים אילוף במספר שיטות: מפגשים בבית הלקוח, פנסיון אילוף, או פנסיון בבית הלקוח – כלומר מאלף שמגיע אליכם 5 ימים בשבוע עד שכלבכם יסיים את תהליך האילוף בהצלחה. "אילוף" כולל כמובן אילוף כלב לצרכים, אך גם אילוף בסיסי כמו היענות לפקודות, הליכה נכונה עם רצועה, וחיזוק המשמעת בין הכלב לבעליו.

פנו אלינו עוד היום כדי לתאם התייעצות ראשונית לגבי הכלב שלכם, ולפתוח בתהליך שבסופו גם אתם תוכלו להנות מכלב ממושמע, ראש שקט ובית נקי.

רוצים ראש שקט ופינוק אמיתי לכלב?

השאירו פרטים ונחזור אליכם ממש בקרוב

רוצים לקבל פגישת אבחון

במתנה?
בפגישת האבחון נתאים לכלבכם תכנית אילוף ייחודית ואטרקטיבית אשר מותאמת לו
לקבלת ההטבה לחצו